JURAT

Josep Manel Casany

(Montcada) Actor de teatre, cine, televisió i doblatge.

A la televisió s’ha convertit en una cara habitual de les ficcions valencianes a Canal 9, amb papers protagonistes a sèries històriques com “Herència de sang” o “A flor de pell”. També ha participat en sèries més recents com Negocis de família o Maniàtics,o a les produccions de Conta Conta i Albena per a la TVV com “Socarrats”, “Per nadal, torrons” o “Evolució”. El darrer treball en què ha participat per a Canal 9 ha estat la sèrie “Unió Musical Da Capo” i la sèrie “L’Alqueria Blanca”. Josep Manel Casany també ha interpretat alguns papers a sèries de televisió d’àmbit espanyol com “Policías” (Antena 3), “El comisario” o “Hospital Central” (Telecinco).Actualment, compagina la seua lavor actoral amb la direcció teatral i, la docencia com a professor d´interpretació.

María Lorenzo

(1977)
És professora d’animació a la Facultat de Belles Arts de la Universitat Politècnica de València. Els seus curtmetratges Retrato de D. (2004) i La flor carnívora (2009) han rebut premis i seleccions a festivals internacionals d’animació com Annecy, Anima Mundi, Anima Brusel·les, Londres, Zagreb, Leipzig, Melbourne, etc. En 2012 coordina el projecte col·lectiu El Gato baila con su sombra (2012), que aconsegueix una gran repercussió en els festivals de cine. El seu últim treball, La noche del océano (2015), es una adaptació del relat homònim de Robert H. Barlow i H.P. Lovecraft, que ha sigut nominat als premis Goya 2016 al Millor Curtmetratge d’Animació. Com a investigadora, ha publicat articles en revistes internacionals Animation Studies, Animation: An Interdisciplinary Journal, i Animac Magazine. Recentment ha col·laborat en el volum Animated Landscapes (Bloomsbury, Nueva York, 2015). María Lorenzo presenta articles regularment a congresos sobre imatge animada (congresos anuals de la Society for Animation Studies, 2007-2015; discurs d’apertura en CONFIA, Portugal, 2015), i desde 2011 dirigeix la revista anual Con A de animación, que promou els estudis sobre l’animació entre professors i estudiants espanyols i de Sudamèrica.

Santiago Álvarez

(Murcia, 1973)
Director de continguts del génere València Negra que es realitza en la capital del Túria desde 2013 i que va cap a la seva tercera edició. Es va iniciar en la literatura, escribint relats, molts d’ells, premiats en nombrosos certaments. Ha escrit, protagonitzat i dirigit musicals i obres dramàtiques, i ha grabat diversos discs amb diferents formacions. Es el primer profesor d’Espanya del software per a escriptors, Scrivener, dels quals, realitza regularment tallers presencials. “La Ciudad de la Memoria” es la seva primera novel·la, no obstant, ja prepara noves aventures per als seus protagonistas, Berta i Mejías.

Nacho Ruipérez

Director i guionista, llicenciat en Comunicació Audiovisual.

Es va iniciar al cine amb “Sommer Hunde Söhne”, una road movie de producció alemanya, en el que ha sigut premiat com a director en nombrosos festivals internacionals de Cuba, Mèxic, Orlando, Estats Units, Buenos Aires… Nominat i preseleccionat als premis Goya amb alguns projectes, com a director artístic. Ha col·laborat en el disseny conceptual de caracterització per a pel·lícules com “Piratas del Caribe IV” o “Red Lights”, així com en els decorats de “El hombre de las mariposas”. Actualment, acaba d’estrenar en el festival internacional de cine fantàstic de Madrid el seu últim treball com a director: “La Ropavejera”. A més a més, realitza la seua labor com a docent en diversos centres i escoles de València.

 

Gustavo Morant Garcia

(Gandía, 1984) Productor Artístic especializat en Art públic.

Professor de simbiótica i teoría de la imatge en la facultat d’arts de laUniversistat Autònoma de Chihuahua, Mèxic. Tècnic superior del Centre d’Investigació d’Art i Entorn, i dissenyador gràfic en culturama. Cordinador i productor d’events com“II Congrés Internacional d’Art i Entorn. Ciutats Globals, Espais locals” i “Poliniza. V Edició. Festival d’art urbà”. Actualment, compàgina la seva activitat de docent amb la dirección de la seva tesis “La falacia de Iturbide, doctorado en arte, producción e investigación” i “Estudio de la discriminación económica a partir del género de la fotografía documental”.

PARTICIPA AL FESTIVAL

FAST FILM FESTIVAL

UNEIX-TE